17 februari 2024

Mijn solo galerie

 Op mijn lijst van dingen, die ik ervaren wil hebben op het gebied van fotografie, is een expositie in een mooie galerie. Geëxposeerd heb ik al talloze keren. En ook wel in de Alphense galerie Alphen-Art, maar dat kan als je deelnemer bent, en niet op basis van de kwaliteit van je foto's. 

Een jaar gelden vond ik als voorlopig alternatief de mogelijkheid om mijn virtuele galerie te creëren, te bezoeken via het internet. Dit wordt mogelijk gemaakt, door een Amerikaan, Michael Scherotter, die in Noord-Californië woont. Zijn initiatief heet Galeryst. Sinds kort zijn de kinderziekten er uit, en heb ik in samenspraak met de beheerder de galerie kunnen aanpassen aan mijn eigen smaak. De galerie wordt gevuld vanuit een verzameling foto's in het fotobewerkingsprogramma Lightroom van Adobe (ook maker van Photoshop). Nadeel is dat je Lightroom moet hebben, voordeel is, dat je het beheer van de expositie op je eigen computer doet, en dan in één keer alles overzet naar de galerie. 

Graag nodig ik je uit om een kijkje te nemen. 



De galerie bestaat uit twee vleugels. Eén met foto's met stadsgezichten, en één met Nederlandse landschappen. Als je voor de galerie staat, kun je op één van de twee vleugels klikken, en sta je plotseling midden in de expositieruimte. Je kunt daar rustig rondkijken door te navigeren met je muis, linker en rechter knop, slepen, met je draaiwieltje ergens naar toe lopen, of weer terug. Klik op een werk, en je kunt het in volle glorie bekijken. Op je tablet of telefoon kun je swipen links rechts boven en onder. Dat is allemaal even wennen, maar intussen kun je genieten van de mooie foto's... Klik op deze link, en je staat voor de deur.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten