09 februari 2024

Meeuwen, luchten, Katwijk

 Zo eindigde de mooie avond in Katwijk op 3 februari. Anders dan de vroegere weersverwachtingen was er weinig wind, brak de lucht open, en was er een mooie zonsondergang. Ik organiseerde een excursie rond het thema avondfotografie voor de fotoclub in Alphen. Ruim voor de zonsondergang om half 6 begonnen we op de boulevard van Katwijk bij ongeveer het midden van de spectaculaire parkeergarage, die onder het duin verstopt zit. Op de foto zijn de bogen van de uitgangen duidelijk zichtbaar, de vormen afgestemd op de die van de duintoppen. De foto is gemaakt om vijf over zes. Maar


toen het nog licht was, ben ik eerst de honderden meeuwen gaan fotograferen. Eerst met korte sluitertijden om ze scherp te fotograferen, later met langere sluitertijden om de grote hoeveelheid beweging te laten zien. 

Sluitertijd = 1/100 sec.

Sluitertijd is 1/15

Toen het donkerder werd brak de lucht open, en na de zonsondergang werd het een prachtig feest in de lucht. Elke keer dacht ik dat het voorbij was, en had ik alles ingepakt, en toen werd het nog mooier, en moest ik alles weer tevoorschijn halen. Wat een pracht!




3 opmerkingen: