vrijdag 31 maart 2017

Voorjaar

1/250 sec bij f/16 en ISO800; 25 mm brandpunt.
Een paar keer ben ik op zoek geweest naar een voorjaarsfoto. Eén die me meer voldoening geeft dan de standaardfoto. Deze foto maakte ik in het Park Rijnstroom in Alphen. Het huis is het Emmahuis, ooit een opvanghuis voor kinderen van de Marthastichting, nu omgebouwd tot appartementen. Een prachtige plek. De tuin met narcissen had ik lang geleden al eens gefotografeerd. Ik was er nu heengegaan voor zonsondergang. Eigenlijk had ik weinig hoop in het park iets moois te vinden, alles nogal saai. Toen kwam ik bij deze tuin, en scheen het laatste licht op de narcissen. Ik had mijn camera niet bij me, en maakte een shot met mijn telefoon. Wow, dat zag er mooi uit! Ik rennen naar mijn auto om mijn echte camera te halen. Om de tuin staat een hek, dus ik moest mijn camera onder het hek door halen, en met mijn armen door het hek, en het beeld met live view bekijkend, foto's gemaakt. Het licht scheen niet meer zo mooi op de narcissen, maar daar kreeg ik het directe zonlicht voor terug. Ik vind het een heerlijke foto met het samenspel van de bloemen, de bomen en het huis, met het zonlicht als extra.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten