woensdag 6 augustus 2014

Groningen, deel 2

Aan mijn bericht van vorige week wil ik nog wat toevoegen. Als je door het centrum van Groningen loopt (of vaart) zie je aan alles, dat Groningen en rijke historie heeft gehad. Ik vond prachtig de gevelversieringen van het Nieuwsblad van het Noorden, waar zie je zoiets nog?  [De langwerpige foto bestaat uit twee foto's, gemaakt op 10 meter afstand van elkaar, en aan elkaar geknutseld.]



Naast de vele prachtige gevels is uit het verleden ook een grote belangstelling voor kunst en cultuur voortgekomen.
Ook voor fotografie: de Stichting Noorderlicht heeft een fotogalerie en organiseert elk jaar een grote internationale fotomanifestatie, die door veel mensen wordt bezocht. Ook het Groningse museum is bekend; het heeft een modern gebouw, waar elke zaal zijn eigen kleur heeft. De foto's zijn een paar impressies, die ik de moeite waard vond om te fotograferen.






Buiten het centrum staat de Tasman toren: een appartementengebouw, waarin je op 70 meter hoogte kunt wonen. Lijkt me erg spectaculair; ook het gevoel van zoveel lege ruimte onder je....


Geen opmerkingen:

Een reactie posten