zondag 31 augustus 2014

Galerie gesloten per 1 september

Gisteren, 30 augustus, was de laatste dag dat de galerie Alphotoshop open was. In de drie-en een halve maand hebben we (de 5 leden van fotoclub Alphoto) bijna 180 bezoekers kunnen ontvangen. Heel veel leuke ontmoetingen. In de loop van de tijd werd de galerie een plek waar veel fotografie-enthousiastelingen naar toe kwamen om eens over fotografie te praten. Zes mensen kwamen speciaal voor een half uur vragen stellen over hun camera. Acht mensen meldden zich aan voor één van mijn cursussen in het komende najaar. Er zijn 44 ansichtkaarten verkocht. Het laatste boek KijkAlphen werd verkocht. Enige minpunt: we hebben geen fotowerk uit de exposities verkocht.

Al met al vond ik het een hele leuke ervaring. Het gevoel even je eigen winkel te hebben, de leuke gesprekken, de rust in de galerie. Geen verantwoordelijkheid, die ik jaren zou willen hebben; je moet er dan toch echt elke keer zijn; met 5 mensen en drie dagdelen per week was dat net te doen, en ik ben er wel elke keer met plezier heen gegaan. Al met al kijk ik er met heel veel plezier op terug. Eind september gaat de sloophamer aan de slag....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten