23 maart 2024

Het riviertje de Beerze, de Oisterwijkse Vennen, de Kampina

 

de Beerze

We wilden een weekend op stap omdat het eindelijk een heel weekend droog zou blijven. Min of meer toevallig werd het Noord-Brabant in de buurt van Oisterwijk. Veel natuur in de buurt met de Oisterwijkse Vennen en Bossen, de Kampina, en een riviertje de Beerze. 

Van dat laatste had ik nog nooit gehoord, en omdat ik in het westen niet verwend ben met wilde riviertjes, keek ik uit naar de fotomogelijkheden. Het water stroomt best snel, een flinke delta, en een heuse visladder voor de voorns en stekelbaarsjes. Ik moest wel de nodige toeren uithalen om in de zompige grond een mooi plaatje te kunnen maken. Je schoen zakt in de modder weg, en zuigt dan flink vast. Hierboven en onder enkele indrukken van het riviertje.


De Beerze


De Beerze
De Beerze

De delta van de Beerze

De Oisterwijkse Bossen en Vennen is een mooi natuurgebied waar het heerlijk wandelen is.


Oisterwijkse Bossen en Vennen


Oisterwijkse Bossen en Vennen

Op een gegeven ogenblik zag ik een rijtje witte berken met daar achter een blauw ven. Ja, daar wilde ik wel weer een "bewogen foto" van maken.

Oisterwijkse Bossen en Vennen

Het natuurgebied de Kampina is voor een groot deel drassig. Ik heb geprobeerd het karakter te vangen in de onderstaande foto.

Kampina

Ik heb gelukkig wat met bomen, je komt ze toch wel vaak tegen.

Kampina

Kampina






4 opmerkingen: