30 maart 2024

Bezoekje aan Avifauna

 


Via de fotoclub mochten we foto's maken van de vogels in Avifauna, terwijl het park gesloten was. Hoewel het nieuwe gierenverblijf nog niet in gebruik was, ben ik toch naar de gieren gegaan. Ik heb ongeveer een uur foto's gemaakt, in de hoop dat er iets speciaals zou ontstaan. Foto's met beide ogen zichtbaar, bijzondere houdingen, noem maar op, als het maar anders was dan anders. 

De houding en blik op deze foto zijn voor mij
erg menselijk, zodanig dat ik me afvraag of
ik niet iemand ken die zo kan kijken.

Je hebt bij het fotograferen natuurlijk een grote handicap: er zit een hek voor. Ik heb de zichtbaarheid van  het hek geminimaliseerd door niet te ver van het hek te staan (tegen het hek was niet echt mogelijk) en het diafragma zo groot mogelijk te maken. Daardoor raakt het hek zo ver buiten de scherpstelling, dat je het op de foto niet of bijna niet ziet. De laatste restjes kun je dan in de nabewerking neutraliseren.


Deze gier lijkt te zeggen: "Nou moet je eens goed naar me luisteren!!"




Bij deze foto kreeg ik de associatie met
"E.T. phone home"


Dit is een verstopte selfie: klik op de foto en probeer in te zoomen op het oog. Je zult mij achter het hek zien staan.







Na de gieren ben ik ook nog naar de kraanvogels gegaan.

Deze lijkt te zeggen: "Ik heb hem nu een aantal dagen laten staan; wat vind je er van?"





2 opmerkingen:

  1. Goed gelukt Rob, schitterend. Een feest om naar te kijken. Groet Kors

    BeantwoordenVerwijderen