vrijdag 29 juli 2016

Berggezichten boven het Gasteinertal

Vanaf het Gasteinertal brengen liften ja van 1000 meter hoogte naar 2000 meter. Daar heb je zicht op de 3000-ers. Op 2000 meter kun je gemakkelijke wandelingen maken over de almen met zicht ook op het dal en de dorpjes. Ook kun je naar beneden wandelen, naar het dal, dan wel naar het middenstation van de kabelbaan, meest op zo'n 1400 meter. Wij hebben daar erg van genoten.


 


Om daar boven fascinerende foto's te maken, vind ik niet gemakkelijk. Ik ben er ook niet echt in geslaagd, vind ik. De beste laat ik hier zien. Op één na zijn ze gemaakt met mijn Nikon en 16-35 mm lens. Ook de foto bovenaan mijn blogpagina. Misschien vind ik die de mooiste.

De foto met de ligstoelen is gemaakt met mijn iPhone. Alle foto's zijn nabewerkt met Lightroom.

Een recept voor het maken van landschappen kan zijn: het startpunt is vaak een punt van interesse dat je opvalt, noem het het onderwerp (een waterval, sneeuwtoppen). Zoek dan naar lijnen in het beeld, die naar het onderwerp leiden. Zorg dat het licht in het beeld ook naar het onderwerp leidt. Vind een mooie voorgrond.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten