zaterdag 19 maart 2016

Geïnspireerde krokussen

1/1600 sec bij f/3,5, ISO 100, 90 mm
Het is een apart voorjaar. Heel vroeg begonnen de sneeuwklokjes en krokussen te bloeien, maar doordat het niet warmer wordt, blijven ze ook heel lang bloeien. Met het mooie weer van afgelopen week, creëerde dat een goede gelegenheid om de macrolens weer tevoorschijn te halen. In de tuin staan een paar groepjes gele krokussen, en ik ben plat op de buik gaan liggen om ze te fotograferen. Daarbij ben ik geïnspireerd door de beelden van Edwin Giesbers, fotograaf uit Nijmegen. Hij was op bezoek bij onze fotoclub en liet prachtige foto's zien. Wat mij daarbij opviel, is dat hij vaak onderwerpen op de voorgrond onscherp afbeeldt, als omlijsting van zijn eigenlijke onderwerp. Dat wilde ik ook eens uitproberen. Dit zijn wat mij betreft de best gelukte beelden. De zon stond op de krokussen, het muurtje erachter zat in de schaduw en vormde een mooie zwarte achtergrond.

1/1600 sec bij f/3,3, ISO 100, 90 mm.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten