22 juli 2023

Arcen, tuinen, smartphone

 


Arcen is een klein oud plaatsje aan de Maas boven Venlo in Limburg. Het heeft een gezellig centraal pleintje met terrasjes, een fameuze bakker, en dito ijssalon met terras aan de rivier. De bekendheid van Arcen is groter dan het dorpje doet vermoeden, en heeft het te danken aan de thermale bronnen, die al vanaf oude tijden veel bezoekers trokken, en aan de kasteeltuinen van het kasteel Arcen. 




We hebben er een paar dagen doorgebracht en de omgeving is echt prachtig. Wandelen langs de Maas, met pontjes overgezet worden, de uitlopers van het nationaal park de Maasduinen maken het verblijf tot een groot genot.



De kasteeltuinen zijn een belevenis op zich. Veel aparte delen, geïnspireerd door allerlei buitenlanden, groene tunnels, rustplekjes, beekjes met watervalletjes, noem maar op. Ik had deze keer mijn camera-uitrusting thuis gelaten, zodat ik niet alles steeds mee hoefde te sjouwen, dus voor foto's was ik aangewezen op mijn iPhone. Deze foto's geven een kleine indruk van wat er te zien valt.
















Geen opmerkingen:

Een reactie posten