zaterdag 17 oktober 2015

De hemel in brand

Daar stond ik dan, om 7 uur in de ochtend, bij 4 graden te wachten op de zonsopgang. Van de zomer liep ik over de geluidswal tussen Alphen-Zuid en de N11 op zoek naar mooie plekken om foto's te maken. Wat ik zag, beviel me, en ik dacht: dat zou wat kunnen worden met een mooie zonsopgang er boven. Maar om dat in de zomer te doen, dan moet je echt vroeg je bed uit. Nu was ik om half zeven opgestaan, en aangekleed en in de auto gestapt, en om 7 uur stond ik klaar. De vorige dag was er een mooie schone zonsopgang geweest, dus ik hoopte op een herhaling. Dat stelde teleur: boven de horizon hing een brede wolkenband. Alleen boven mijn beoogde foto, was de band iets lager. Lange tijd gebeurde er niets. Maar om 8 uur, na een uurtje ijsberen om warm te blijven, gebeurde er ineens wel wat. Je kunt zien wat. Ik was er erg blij mee.

Belichting 2 seconde bij f/16 en ISO 100; brandpuntsafstand 32 mm.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten