16 december 2023

Weer terug naar Meijendel


 Meijendel blijft voor mij een fascinerend stuk natuur tussen Wassenaar en Scheveningen. Met een grote variatie in typen landschap en begroeiing met prachtig loofbos, intieme vennetjes, unieke dichte duinbossen en open duinlandschap met waterwinmeertjes. Ik kom er al sinds ik vier was, en ik kom er nog steeds. En elke keer ontdek ik weer plekken, waarvan ik me niet herinner dat ik er eerder geweest ben. En door fotografisch ook verschillende technieken en invalshoeken te gebruiken, kom ik ook steeds weer met andere foto's thuis.

De bovenste foto heb ik gemakt met een lange sluitertijd, mogelijk door een donker filter voor mijn lens te zetten.

De foto hieronder maakte ik omdat mijn oog viel op het golvende gras, en een associatie kreeg met schilderijen van Vincent van Gogh.


Verder experimenteerde ik weer met het creëren van beelden door de camera te bewegen tijdens de opname. Zie de resultaten in de volgende twee foto's. De een zal hoofdpijn  krijgen door er naar te kijken, anderen worden gefascineerd door de associaties die de vage beelden oproepen.



Bomen zijn een constante fascinatie voor mij. Naast de vormen van bomen zijn ook de basten vaak prachtig om in detail te bekijken.


Als laatste een aanblik van één van de bosvarianten, met heel dichte begroeiing. Door de foto om te zetten in zwart-wit worden de lijnen van al die takken extra benadrukt.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten