woensdag 17 juli 2013

Mijn camera is gerepareerd en doet het weer

Eerder had ik bericht dat mijn Nikon D800 camera ineens niet meer goed werkte: de zoeker gaf een vertekend beeld, en ook was een spiegeling te zien. Gister heb ik hem weer op kunnen halen. De reparatie viel onder de garantie gelukkig. Wat was er nu aan de hand? Bij de winkel (ik heb hem gekocht bij Kamera Express) weten ze dat niet. Maar je kunt Nikon zelf bellen, hun  service point zit in Beverwijk, en die kunnen je alles vertellen. In de zoeker zitten meerdere lenzen; sommige kun je verstellen, zoals voor een correctie voor je oogafwijkingen, andere zijn vast gemonteerd. Kennelijk was één van die vaste lenzen los komen te zitten, en die hebben ze weer vastgezet. Een reparatie die ze nog nooit hadden hoeven uit te voeren… Soms, net zoals bij een dokter, is het niet fijn om speciaal te zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten