zaterdag 4 mei 2013

Het Maasdal in Frankrijk en het hotel in Sedan

Twee weken geleden hebben we een paar dagen doorgebracht in Freiburg, met het geluk van prachtig weer en temperaturen tot boven de 25 graden. Op de terugweg hebben we een bezoek gebracht aan een vriendin van Dory, die in Belgie net boven Kortrijk woont. Onderweg hebben we voor een groot deel de Maas gevolgd van Verdun tot Sedan. Mens, wat is het daar mooi. Heerlijke landschappen, en eigenlijk zou ik een fototrip moeten organiseren met mensen, die graag landschappen fotograferen. Het was extra mooi, omdat de natuur net aan het groen worden was, en veel bomen in bloei stonden. De natuur was iets voor op Nederland. Op dat ogenblik heb ik er geen foto's van gemaakt, maar ik zou inderdaad wel eens terug willen gaan.

Wat ik ook aantrof, waren hele lege landschappen, en ook die vind ik erg mooi. Hiervan wel een voorbeeld.


Aan het eind van de dagrit zochten we een hotel in Sedan, net onder de grens met Belgie ter hoogte van Dinant. We kwamen terecht in het kasteel: Le Chateau Fort. Een groot imposant en zwaar beschermd
kasteel, waarin men een hotel had ondergebracht. Chique, en heel bijzonder. Onze kamer was op de 6e verdieping en op de foto, die op grondniveau is genomen, kun je bovenin de ramen van de gang langs de kamers zien. De ramen kon je gewoon open doen, en daar heb ik de foto's gemaakt in de ochtend en in de avond. In de receptieruimte waren  enkele aparte zitkamers ingericht, waar we 's-avonds nog een drankje genomen hebben. Het hotel is een aanrader!

Klik op de foto's voor een grotere versie.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten