zaterdag 4 mei 2013

Kraam op de kunstmarkt in Park Rijnstroom

Op de laatste Koninginnedag heb ik voor het eerst een kraam gehad op de kunstmarkt in Park Rijnstroom. Ik had een aantal grote (75 bij 50 cm) afdrukken laten maken van foto's in Alphen, en ook iets van 20 verschillende ansichtkaarten. Verder een paar kleinere foto's, en USB-sticks van 4 Gb met daarop een diashow met 1200 foto's van Alphen, mijn foto's uit het boek Kijk, Alphen. Ik had een stellage geleend, die we achter de kraam hadden opgezet om een aantal foto's op te hangen. Dory (ze is de hele dag bij me geweest) en ik hadden alles bij elkaar meer dan anderhalf uur nodig om alles op te zetten en klaar te leggen. Maar, het zag er uiteindelijk heel mooi uit. Wat een geluk hadden we met het weer! Het begin van de middag was gezellig druk, en na het einde van de TV-uitzending van de troonswisseling werd het echt druk!

(Klikken op de foto's voor een grote weergave)



Het was een heel bijzondere ervaring, moet ik zeggen. Je krijgt toch honderden en misschien wel duizenden mensen langs je kraam, die je foto's bewonderen; en door de herkenbaarheid van de Alphense beelden, bleef iedereen wel staan kijken. Er komen zoveel van je oude en nieuwe kennissen, buren enz. langs, dat het een feest is, alleen al daarom. We hebben flink wat ansichtkaarten verkocht, een kleine foto, en één USB-stick (ik heb er dus nog enkele over voor €15 per stuk...). Ook burgemeester Bas Eenhoorn (we kennen elkaar van het boek) kwam vijf ansichtkaarten kopen. Het AD kwam langs voor een interviewtje, evenals AlphenStad Radio. Van de opbrengst hielden we ook na het etentje in de Gelaarsde Kat nog wat over. :-). 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten