donderdag 25 juli 2019

Doe je dit ook? Nieuwe diensten met nieuwe software





Sommige tevreden klanten komen terug met andere vragen dan waarvoor ze me eerst benaderd hebben. Zo ook Bhasker Rewti, wonend in Zoetermeer, afkomstig uit Suriname en met een Indiase herkomst. De eerste keer vroeg hij me om een foto van zijn poes een andere achtergrond te geven. Dat heb ik met Photoshop gedaan en de foto hangt nu groot in zijn huis.










De volgende vraag was, of ik een boekomslag voor zijn boek kon ontwerpen. Dat nu had ik nog nooit gedaan. Ik heb daarvoor een stockfoto van Adobe gezocht. Voor het ontwerp kun je het best InDesign van Adobe gebruiken, maar dat heb ik niet. Ik heb het in Photoshop gedaan. Dat gaf wat problemen bij de drukker, en uiteindelijk heeft John Bonnet van de fotoclub het omgezet naar een InDesign-bestand. En zo is het gedrukt (zie hieronder).
Met die ervaring


vroeg hij onlangs of ik dat weer kon doen voor een brochure. Inmiddels heeft Serif naast zijn alternatief voor Photoshop: Affinity Photo, ook een alternatief voor InDesign uitgebracht: Affinity Publisher. De Affinity programma's kun je kopen voor tussen de 50 en 100 euro, terwijl je voor de verzameling Adobe software een abonnement moet afsluiten voor 60 euro per maand (dat is dan wel inclusief 100 Gb cloudopslag). Zonder ervaring met Publisher, maar via tutorial video's lukte het me om in enkele dagen een ontwerp te maken. Ook weer met een stock foto van Adobe. Het ontwerp staat boven aan in dit bericht.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten