zaterdag 6 december 2014

Hert en koe

Onlangs ben ik weer eens vroeg opgestaan om bij zonsopgang foto's te kunnen maken in het Duinwaterleidinggebied bij Vogelenzang. Herten volop zoals we weten, maar toch is het niet zo gemakkelijk om de herten goed te fotograferen. Zolang je blijft lopen trekken ze zich niets van je aan, maar zo gauw als je stil gaat staan, worden ze heel waakzaam. Toch een soort sport om dan ongemerkt dichterbij te sluipen. Wie schetst mijn verbazing, toen ik een hert wilde fotograferen en door mijn lens keek, scherpstelde, en net toen ik wilde afdrukken, er een dood-ordinaire koe achterlangs kwam. Het was een heel ontnuchterende ervaring; zo waan je je in de wilde natuur, en zo ben je gewoon in Nederland, waar die vrije wilde natuur toch erg betrekkelijk is. Lachen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten