donderdag 11 juli 2013

Camera stuk!!

De Leidse Burcht
Lang van te voren had ik er naar uitgekeken: een fotoshoot met mijn lieve nicht Martina en haar vriendin Jessica. Datum en een reservedatum waren gekozen. Het werd 30 juni; het weer was perfect: overwegend zonnig. Na lang zoeken had ik gekozen voor de Burcht in het centrum van Leiden. Daar aangekomen togen we aan het werk. Bij een fotoshoot moet je als fotograaf op drie niveaus tegelijk werken:
1. Nieuwe composities en poses bedenken. 2. Steeds contact houden met het model (modellen). En 3. De camera instellen en bedienen. Wel, ik viel gelijk door de mand: de bediening van de camera gaf mij grote problemen. Ik keek door de zoeker, en zag een sterk vertekend beeld, waar maar een klein deel scherp van was. Bovendien kreeg ik bij een deel van de eerste opnamen sterk overbelichte foto’s. Ik heb mijn best gedaan om daar omheen te werken, en voor een groot deel is dat ook wel gelukt. Maar details in het beeld ontgingen me vaak. Aan het eind van de dag was ik echt helemaal gaar. De volgende ochtend nog eens rustig de camera gecheckt: nog steeds hetzelfde probleem; alsof het zoekerprisma van zijn plaats was geschoven. Er restte me niets anders dan hem weg te brengen. Ik zit nu met smart te wachten op het onderzoek en de reparatie. De les uit deze dag: zorg voor een tweede camera. Over de fotoshoot en de resultaten een volgende keer meer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten