maandag 31 december 2012

Amsterdam Light Festival

Afgelopen zaterdag zijn we naar het Amsterdam Light Festival geweest. Langs twee routes worden tientallen lichtkunstwerken getoond. Eén route is nog tot 20 januari te bewonderen. Sommige heel mooi en spectaculair, anderen duidelijk wat minder. Alles bij elkaar leuk om te zien, wel een stevige wandeling. Vanwege het redelijk mooie weer was het tot een uur of 9 best wel erg druk. Hieronder de naar mijn mening  meest spectaculaire displays, die beide aan de Amstel te zien zijn; de één voor het Muziektheater, de ander voor de Hermitage.

Heel veel mensen liepen rond met een statief; heel verstandig, maar ik kon het niet opbrengen. Ik heb dus mijn camera ingesteld op een ISO-waarde van 6400, en heb gebruik gemaakt van paaltjes en muurtjes om mijn camera stil te houden. Verder had ik een onderbelichting van twee stops ingesteld, want avondfoto's mogen best donker zijn. De belichtingstijden kwamen uit op tussen 1/3 en 1/80 seconde, met een uitschieter naar 1,3 seconde voor een uitzichtsfoto vanaf het dak van het Nemo-museum. De rest van de serie kun je bekijken via deze link.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten