zaterdag 21 december 2019

De feestdagen: terug kijken en vooruit kijken



Deze periode nodigt altijd uit om naar achteren en naar voren te kijken. Het afgelopen jaar hebben we een aantal goede vrienden verloren. Ook buitenlandse. Naarmate we ouder worden, gebeurt dat natuurlijk vaker, maar het overkomt je ook in golven. We zullen ze missen, en we denken met extra warmte aan de partners en familie.

Wat mijn fotografie betreft, zijn er veel mooie dingen gebeurd. Mijn Alphense foto's hangen op groot formaat nu in diverse gebouwen in Alphen. Ook worden ze gebruikt voor rouwkaarten. Daar ben ik trots op, en blij dat de foto's anderen blij maken. Ik ben begonnen met één-op-één coaching, waarbij ik anderen op continu basis help bij verdere ontwikkeling van hun fotografie. Ik maak mensen blij door hun foto's te verfraaien of aan te passen. Met de fotoclub hebben we mooie dingen georganiseerd, van een optreden van Sacha de Boer in Parkvilla tot een reis van een week naar Schotland.

De keerzijde van al dit moois, is dat ik weinig nieuwe foto's heb kunnen maken. Zeker omdat ik ook op andere vlakken extra activiteiten heb ontplooid. En daar ligt dus voor mij de uitdaging voor volgend jaar. Sommige zaken ga ik afbouwen, zodat er tijd beschikbaar komt om mijn eigen fotografie naar een hoger niveau te tillen. Lekker bezig zijn met het fotograferen. Mogelijk ga ik een nieuwe camera kopen: een systeemcamera. Waarschijnlijk van Nikon of Sony, dat hangt af van de ontwikkelingen. Dan kan ik ook weer wat leuke blogposts schrijven.

Met Dory wensen we je fijne feestdagen, en het beste voor het komende jaar.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten