zaterdag 10 augustus 2019

Ook hier hangen ze, en is het stil

Onlangs berichtte ik over foto's uit mijn boek over Alphen, die groot zijn opgehangen bij Fysio Alphen, en de sensatie die ik voelde om ze zo groot aan de muur te zien hangen. Parallel aan het traject daar, liep er eenzelfde traject bij Limes Netwerk Notarissen. Zij hebben een nieuw pand in gebruik genomen, dat staat in Park Rijnstroom, aan de Raadhuisstraat. Ze hebben tien foto's uit mijn boek  op doek laten printen en ophangen, met afmetingen van 80 tot 200 cm!

Zoals dat meestal gaat: een tweede keer geeft minder emoties. En toch voelde ik me weer trots, toen ik mocht komen kijken.

En hier zat een nieuw aspect aan. Er waren veel klachten, dat de kamers zo hol klonken, er zat een galm in. Veel gladde afwerkingen op muren en vloeren. Toen ontstond het idee, om de foto's te combineren met geluidsabsorptie. De foto's werden opgespannen op een dieper frame dan bij Fysio Alphen. De zo ontstane ruimte tussen het fotodoek en de muur werd opgevuld met geluidsabsorberend materiaal. En dat werkte! De mensen die er werkten ervoeren een groot verschil, en waren erg blij met zowel de geluidsdemping, als de foto's zelf. En dat maakte mij weer blij.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten