zaterdag 8 juli 2017

Schotland opnieuw

Zonondergang bij Lochranza met Lochranza Castle. 1/320 sec bij f/14 en ISO1000 (ik was mijn statief vergeten). 35 mm brandpuntsafstand.

Voor de vierde keer in een paar jaar ben ik, voor de tweede keer met Dory, en voor de derde keer met fotovriend Sten, naar Schotland geweest. Sten kwam de eerste week mee; die week besteedden we aan de verkenning en aan de fotografie. De bestemming was het eiland Arran, dat west van Glasgow aan drie kanten ingesloten ligt door het Schotse vasteland. Aan de zuidkant kijkt het richting Ierland. De andere weken was meer vakantie, hoewel we ook toen samen dezelfde dingen hebben gedaan. Wandelen langs de kust en door de glens (valleien), en toch ook foto's maken. Dory heeft de iPhone ontdekt, en ook de mogelijkheden om de foto's te bewerken. Als gevolg van een en ander kwamen we thuis met meer dan 1000 foto's. Gestadig ben ik die aan het verwerken.
Het weer was de eerste twee dagen behoorlijk, daarna koud en nat. 13, 14 graden. De tweede week was minder koud en ook nat, de derde week was goed met middagzon en rond de twintig graden.

Op de dag van aankomst zijn we gelijk doorgereden naar een plek om met zonsondergang te fotograferen. Dat leverde deze foto op. In de drie weken daarna hebben we bij elke kans op een mooie zonsondergang een aantrekkelijk plekje opgezocht, maar helaas bleef het bij die eerste keer.

Als ik klaar ben met de foto's, zal ik er weer enkele in een blog verwerken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten