vrijdag 15 januari 2016

Gratis Cloud-opslag tot 1 Terabyte

Sinds kort is er een Nederlands bedrijfje, dat gratis Cloud-opslagruimte aanbiedt tot 1 TB, ofwel 1000 Gb. Het bedrijfje heet TransIP, en bestaat al langer. De opslagdienst heet STACK. Je kunt je aanmelden, en na een tijdje krijg je een uitnodiging om van de dienst gebruik te maken. Ik vermoed, dat ze nog in een opstartfase verkeren, en dat het daarna sneller kan om er gebruik van te maken. De dienst is vanzelfsprekend een lokkertje om ook van hun andere diensten gebruik te maken.

Ik heb inmiddels een account en heb mijn meer dan 300 Gb aan originele fotobestanden, plus mijn documenten ge-upload. Er zijn geen beperkingen voor welk type bestand, noch is er een maximale grootte limiet.

Waarom doe ik dat? Twee redenen eigenlijk: ik raak al mijn bestanden niet kwijt bij een crash van mijn PC, bij voorbeeld door blikseminslag of brand, en ik kan mijn bestanden ook bereiken vanaf andere machines dan mijn PC.

Je kunt uploaden vanaf de website onder je eigen account; er is ook een desktop app en er zijn mobiele apps. Zo kun je met de desktop app de mappen in de cloud automatisch laten synchroniseren met je eigen mappen; dan hoef je dus niet meer zelf nieuwe bestanden te uploaden. Heel gemakkelijk. Datzelfde geldt voor de mobiele apps: je kunt je foto's van je smartphone automatisch laten uploaden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten