zaterdag 4 april 2015

Nog open plaatsen voor de fotocursus Visual Design



Mijn fotocursus Visual Design begint op 15 april. Er zijn nog plaatsen vrij om mee te doen. In deze cursus leer ik compositie-elementen te herkennen in de wereld om je heen, voordat je een foto maakt. Elk van die elementen (vormen, lijnen, kleuren, etc.) brengt een gevoelslading mee. Ook de plaatsing van die elementen in je beeld (in het midden, uit het midden, één element, meerdere, etc.) geeft de kijker van de foto een bepaald gevoel. Het herkennen van deze aspecten helpt je om het gevoel, dat jouw aanleiding geeft om een foto te maken, ook over te brengen aan andere mensen, die je foto bekijken. 

Kortom, de zeggingskracht van je foto’s wordt een stuk groter. Dit heeft niets met de techniek van de camera te maken, we behandelen alleen de inhoud van de foto’s. Het maakt niet uit wat voor foto’s: portretten, landschappen, macro, wat ik behandel kun je toepassen op je eigen favoriete onderwerpen.

De cursus heeft dezelfde opzet als de cursus Bewust Fotograferen: elke keer behandel ik een stukje, en daarvoor geef ik een opdracht. De resulterende foto’s neem je de volgende keer mee, en we bespreken met zijn allen de meegenomen foto’s. In principe bestaat de cursus uit 9 bijeenkomsten, maar voor de komende keer is dat iets anders georganiseerd: afwisselend komen we bij elkaar, of we behandelen de resultaten per email. Dus de eerste keer behandel ik de stof van de eerste twee keer, met twee opdrachten; na twee weken stuur je de resultaten voor de eerste opdracht op, en die bespreken we per email. Na vier weken komen we weer bij elkaar en bespreken we de foto’s van de tweede opdracht. Dan behandel ik weer twee onderwerpen en geef ik twee opdrachten mee. Uiteindelijk komen we dan vijf bijeenkomsten bij elkaar, met tussenposes van vier weken.

Een redelijk unieke cursus, en je leert weer beter kijken voordat je een foto maakt, waardoor je foto’s meer zullen spreken.

Heb je zin? Laat het me zo snel mogelijk weten.Verdere info is ook op mijn website te vinden: http://fotosvanrob.nl/VisualDesign.html. Je kunt je opgeven via een email naar rob@fotosvanrob.nl. De kosten zijn €157,50.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten