zondag 23 november 2014

Drum circles

Ooit gehoord van drum circles? Toen we in Santa Monica waren, net west van Los Angeles, aan het beroemde Venice Beach, was daar een groep mensen muziek aan het maken. Op zich niet bijzonder, er waren er wel meer, en dat kom je ook op veel andere plaatsen tegen, maar hier was iets bijzonders aan de hand. In de eerste plaats sprak de muziek me erg aan. Maar de groep van ongeveer 15 mensen bestond uit één zanger, en de rest deed iets met slagwerk. De samenstelling was ook ongewoon: jong en oud, man en vrouw, allerlei rassen, kortom een heel gemengde samenstelling, die je niet meteen van een muziekgroep verwacht. Ik ben later op internet gaan kijken, daar kwam ik de term "drum circle" tegen. Elke dag vanaf halverwege de middag tot soms diep in de nacht, starten een paar mensen met muziek maken. In de loop van de avond komen er mensen bij, die een tijd meespelen, en gaan er ook weer weg. Meestal zijn het de localen die beginnen, en dan komen er mensen van allerlei afkomsten bij. Soms groeit de groep tot wel honderd mensen. Ook op andere plaatsen in Amerika schijnt zoiets te gebeuren.

Ik was op dat ogenblik in ieder geval gefascineerd, ook door de muziek. Ik ben lange tijd blijven staan, en heb een korte video gemaakt met mijn  iPhone. In tegenlicht, en daardoor een beetje donker. Ik hoorde dat je ook video's in Photoshop kunt bewerken. Je moet er dan een "smart object" van maken, en als je dan één beeld bewerkt, dan wordt die bewerking op alle beelden toegepast.

Mijn vraag is: kent iemand een reguliere band, die dit soort muziek maakt? Ik zou heel graag meer van dit soort muziek willen beluisteren.

 Klik op deze link om de video te bekijken en beluisteren.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten