vrijdag 4 april 2014

Een nieuwe lens!

Na lang wikken en wegen, meer dan een jaar, heb ik hem toch gekocht: de groothoek-zoomlens van Nikon, de 16-35 mm f/4 VR. Nooit eerder heb ik een lens gehad, met een kortere brandpuntsafstand dan 28 mm. De gelden uit de cursussen hielpen me om het toch maar te doen. Bij de Professional Imaging beurs vorige week in Nijkerk heb ik hem nog even bekeken, en er doorheen gekeken. Met 16 mm brandpuntsafstand krijg je heel veel in beeld; meer dan ik door mijn bril zie. En op 16 mm wordt alles dichtbij heel groot, en alles ver weg erg klein. De komende tijd zal ik van alles er mee uitproberen. Als eerste de keuken, die er mooi helemaal op staat. En dan even het effect van dichtbij  groot en de rest klein op de roos uitgeprobeerd. Leuk hoor! De komende tijd meer resultaten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten